MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER
Tüm dünyanın 21. Yüzyılda, çağın güç unsuru olarak belirlediği bilgi, hem coğrafyamız hem de bilenler ile bilmeyenlerin bir olmayacağının tebliğ edildiği İslam dini için asırlarca önceden beri büyük önem taşımıştır. Gerek kurulan köklü Medreseler gerekse Türk-İslam kültür ve medeniyetinin yetiştirdiği âlimlerimiz bunun en iyi ispatıdır. Müspet bilimlerde tarih boyunca öncü olduğumuz gerçeği her ne kadar insanlığın unutulduğu iki cihan harbi sebebiyle bir sekteye uğramış olsa da bunda sorumluluk payını alması gereken özündeki insanlığı kaybedenlerdir. Geçmişinden gelen güçle her türlü kötülüğe, hainliğe, darbelere göğüs germiş aziz milletimiz en karanlık anlarında bile sinesinde barındırdığı iman ile aydınlığa erişmek için destanlar yazmıştır. Bugün bu şerefli milletin bir ferdi olarak bizlere düşen sorumluluk çok büyük önem arz etmektedir. Kültürümüzü yaşatmanın da ötesinde dünyaya öncü nesiller yetiştirmek ve çağın en müspet ulusu olmak gayesiyle durmaksızın çalışmalıyız. Fende göstereceğimiz başarıyı payidar kılacak en önemli unsur; milli, manevi değerleriyle zırhlanmış, fikri ve vicdanı hür, ahlaklı, yaratılana Yaratanından duyduğu muhabbetle bakabilen, insanı odak alabilen, farklılıklara saygılı öncü nesiller yetiştirebilmektir. Bu gaye ile Saraylar Anadolu İmam-Hatip Lisesi olarak önümüzdeki beş yıllık süreçte yukarıda belirttiğimiz misyonumuz ile okulumuz stratejik planını oluşturmaya çalıştık. Her yıl beş yıllık planımız doğrultusunda yıllık gelişim planlarımızı hazırlamaya devam edeceğiz.
MİSYONUMUZ
Öğrencilerimizin açık fikirli, gelişim ve değişimi önceleyen, etik kurallar çerçevesinde topluma örnek ve insanlığa yararlı olan, liderlik vasıflarına sahip ve gerektiğinde risk almayı bilen bireyler olmalarını sağlamaktır.
VİZYONUMUZ
Tüm öğrencilerimizi akademik sosyal ve kültürel açılardan önder bireyler olarak yetiştirerek Türkiye'ye öncü, dünyaya örnek bir eğitim kurumu olmak
TEMEL DEĞERLERİMİZ
1. Kalite
Doğru İnanç
2 .Doğru Bilgi
G Güvenilirlik
3. Orijinallik
5. Erdemlilik
6. Öğrenmeyi öğrenmek
7. Huzur ve güven ortamı
8. Bağlılık